Возила
Како студенти праве формулу? У почетку је то жеља, потом замисао, а касније се рађају идеје које воде до дизајнирања, пројектовања и израде возила.
ДИЗАЈН
Тренутак када инжењер по први пут види возило на којем је радио, није онај када оно буде израђено, већ када је испројектовано, и одлучено да је то финални изглед возила. Иза тог изгледа стоји пројектовање свих делова на формули, почевши од шасије, система за трансмисију, управљање, ослањање, кочење, резервоара и картера, расхладног система, усисног и издувног колектора, па све до аеро пакета и ергономије.
Важна ставка је та да сви испројектовани делови морају да подлежу правилима прописаним Формула Студент правилником, иначе формула неће моћи да се такмичи. Због тога је пројектовање веома захтеван процес који од студената тражи да се уклопе у оквире правила, и направе што боље возило.
ПРОИЗВОДЊА
Од преко 1000 делова који чине формулу, купују се само делови које за сад чланови тима не могу да направе: мотор, амортизери, диференцијал, пнеуматици и наплатци. Све остале делове пројектују студенти, а израђују се у радионици, факултетским лабораторијама или у фирмама са којим је успостављена дугогодишња, успешна сарадња.
Велики акценат стављен је на испитивање материјала којим се располаже, како би сваки део био најбољих могућих карактеристика, и на крају допринео бољим перформансама возила. Од 2016. године успешно правимо делове шупље композитне конструкције, од карбонских влакана и епоксидне смоле. У сезони 2017, чланови тима су почели да самостално производе одређене делове од пластике, технологијом 3D штампе.
БИЗНИС ПЛАН И АНАЛИЗА ТРОШКОВА
Упоредо са пројектовањем и израдом возила, потребно је саставити Бизнис План за исто. Прво се одређује цена возила, кроз детаљну анализу набавке материјала и делова, процеса производње и склапања, а затим и компетентност на тржишту, за дате карактеристике и процењену вредност возила.
Затим следи анализа тржишта и предлог пласирања производа са маркетиншком стратегијом, при чему тим мора да установи који обим производње је најисплативији за дату технологију израде. Иза сваког возила стоји трошковни извештај и овакав план, који као закључак има податке о томе колика би била зарада инвеститора након сваке године, почевши од године улагања.
ТЕСТИРАЊЕ
Након што је израда и монтажа завршена, почињу испитивања формуле на стази. Неопходно је да се возило тестира до самих граница, како би се сви недостаци уочили и уклонили пре такмичења. Сваки систем се подвргне детаљним анализама, а задатак возача је да примете и најмања одступања од жељеног понашања болида на стази, како би заједно са колегама из тима радили на подешавању возила за сваку дисциплину.
Овај задатак је постао нешто лакши последњих година, јер је могуће пратити податке са очитавања сензора у реалном времену помоћу самостално пројектоване телеметријске јединице. Прва тестирања почињу са номиналним подешавањима возила, затим се након вожње мере параметри, и возило подешава поново, све док се не добију одговарајући резултати.