Рад и квалификације за сезону 2021.

Пандемија Цовид 19 је одложила прошлогодишња такмичења, али то нас није обесхабрило да се посветимо новим изазовима. Тренутно радимо на изради два пројекта за сезону 2021. Реч је о првој електричној формули у историји тима и деветом по реду тркачком болиду са СУС мотором.

 

 

Да је реч о великом изазову говори и чињеница да „Друмска Стрела” у овој сезони броји више од 100 студената са чак осам факултета Универзитета у Београду. Поред академаца Машинског факултета у пројектима учествују и њихове колеге са Технолошко-металуршког, Електротехничког, Економског, Архитектонског и Правног факултета, као и Факултета организационих наука и Војне академије.

 

Почетком јануара тим је завршио пројектовање и дизајн свих подсистема. Применом најиновативнијих конструкторских и технолошких решења знатно су побољшане перформансе возила са СУС мотором.

Када је реч о шасији и ослањању, не само да је измењен кочни диск, него је промењена и кинематика педале кочнице, а скраћен је и ход педале гаса. На погону возила урађене су измене на издувном подсистему и систему за хлађење мотора.

 

Тим за аеродинамику и дизајн тренутно ради на ручној обради медијапанских калупа за израду предњег и задњег крила Ц возила, као и на оптимизацији других, комплекснијих, делова аеропакета. Када аеропакет буде комплетно завршен, следе тестирања на стази.

Активно радимо и на припреми за статичке дисциплине. Сређују се извештаји, раде анализе и симулације. Као алате користе софтверске пакете за структуралне и термодинамичке анализе, као и софтвере за испитивање динамике и кинематике система возила. Тим истовремено ради и на детаљном плану испитивања возила на стази.

Када је реч о електро формули акценат је стављен на бескомпромисну поузданост и безбедност возила. „Применили смо низ софистицираних и иновативних решења, а главна иновација је монокок шасија, која ће у великој мери допринети побољшању аеродинамичких и динамичких перформанси возила”, каже Богдан – вођа тима.

 

 

Динамику возила додатно побољшава и погон на сва четири точка. То омогућава независно управљање сваким точком понаособ, а цео склоп је смештен у фелну од 10 инча. Возило ће енергијом снабдевати литијум полимерске батерије, што теоријски омогућава да електро формула достигне брзину од 100 км на сат за 2.5 секунде.

Претходних месеци, део тима за електронику задужен за хардвер радио је на дизајну и изради штампаних плочица (ПЦБ-ова) које ће бити коришћене у електро формули. Посебан акценат је стављен на сигурносно коло у возилу. Део тима задужен за софтвер ради на развоју апликација за аквизицију и обраду података који ће се бежичним путем добијати од возила у реалном времену.

Ове године тим је своје електрично возило квалификовао на чак три такмичења у Италији, Мађарској и Хрватској. Возило са погоном на СУС мотор добиће прилику да се докаже на стазама у Мађарској, Италији, Хрватско и Аустрији.

Веома смо захвални компанији ЗФ Србија, која је генерални спонзор овог пројекта. Такође, без несебичне помоћи и сарадње са компанијама Тенфоре, Словас, Енергизе, Емил Фреy Мерцедес-Бенз, Д Еџпресс, 3Д Републике, Босцх-а, РоТецх-а, ЦИАХ-а и многих других овај пројекат не би могао да буде реализован.

Формула студент тим „Друмска Стрела“ има и велику подршку Универзитета у Београду. Свих ових година Универзиет је имао разумевања за наше идеје и пројекте. Недавно смо имали прилику да члановима Сената БУ представимо овогодишњи пројекат. Даћемо све од себе да опавдамо указано поверење и с поносом представљамо Београдски универзитет на предстојећим такмичењима.