Ретроспектива: Силверстон 2019. i 2011.

Свакој особи која иоле прати и воли ауто-мото спорт, Силверстон представља “свето место” на које жели да оде и искуси ту атмосферу. Чланови тима су имали прилику у јулу 2019. године да представљају идејни концепт прве електричне формуле, на месту које има велики историјски значај за Формулу 1, а њихов пут до Енглеске као и само такмичење је оставило јаке утиске.

Оно што је мало познато широј јавности је да су чланови на пут пошли сопственим превозом, у два комбија, а пут је трајао целих 36 сати. Стоунхенџ, Оксфорд и поглед на беле стене Довера приликом преласка канала Ламанш је нешто што ће, како кажу, памтити заувек.

“Вожња у Енглеској је била изазов за нас јер нисмо навикли да возимо са леве стране, тако да смо сви у комбију будно пратили пут. Један од разлога зашто смо дошли дан раније на такмичење је била могућност да видимо Формулу 1 на стази пред такмичење, и уз довитљивост колега из тима смо успели да стигнемо на стазу. Поред самог такмичења, највећи утисак је оставило камповање на голф терену, на 10 минута од Силверстон стазе где смо имали прилику да чујемо звуке Формуле 1 и видимо Red Bull и Williams тим за време њиховог тренинга, а то је био заиста неописив осећај.

Организација такмичења је била изванредна, тим судија састављен од врхунских стручњака је постављао одлична питања, а систем бодовања је био добро дефинисан и транспарентан. Резултати које смо освојили у статичкој дисциплини Одбране трошкова је био више него задовољавајући јер смо били на другом месту, а у укупном пласману смо завршили четврти.”, присетио се Никола, тадашњи вођа тима који је бранио трошкове и дизајн.

“Дошли смо са циљем да потврдимо добар резултат постигнут само недељу дана раније у чувеној Катедрали – Асену, где смо остварили 5. место у одбрани бизнис плана. Велико одушевљење је оставила зграда украшена муралима чувених британских возача, попут Стирлинга Моса, Најџела  Менсела, Џима Кларка, Џејмса Ханта и Џенсона Батона. Са одбране бизнис плана понели смо невероватно искуство и сугестије за побољшања, као и жељу да се једног дана поново нађемо на асфалту Силверстона.” навео је Александар, вођа тима за маркетинг и спонзорства, који је тада бранио бизнис план.

Ово такмичење је међу омиљенима многим члановима који су имали прилику да учествују, а најлепше успомене дефинитивно су оставиле анегдоте које су доживели. Стефан, члан маркетинга који је био задужен за одбрану бизнис плана, присетио се вечери када је већина била у Оксфорду: “Мрва, Александар и ја смо то вече провели дружећи се а уједно смо упознали највише других тимова јер су сви од нас тражили помоћ при паљењу ватре, што је једино нашем тиму пошло за руком после кише.”

Тим је имао прилику да се упозна са британским стилом Формула Студент возила, који је карактеристичан само за њих и разликује се од осталих. Искуства других тимова умногоме су допринела у решавању проблема, јер су припремили наш тим на непредвидиве ситуације које могу да настану.

Лепих успомена са Силверстона присетили су се и наши алумни чланови, који су давне 2011. године бранили идејни концепт возила са мотором са унутрашњим сагоревањем. Још увек се у тиму препричава када су момци добили велики аплауз од судија, јер су се по пристизању на Силверстон одмах пресвукли у тимске кошуље и стали пред судије да одбране инжењерски дизајн, с обзиром да су каснили неколико минута, а претходно су путовали 24 сата без стајања од Србије до Енглеске. Још једна од анегдота коју памте је и моменат када су чланице тима које су браниле бизнис план, у покушају да додатно импресионирају судије, изјавиле да ће прва српска формула имати паркинг сензоре, што је донело завидан број поена због духовитости. У свеукупном пласману, тим се нашао на 3. месту и убрао похвале од судија што је био додатни подстрек да догодине провозају прву формулу са мотором СУС на Силверстону.