Rad i kvalifikacije za sezonu 2021.

Pandemija Covid 19 je odložila prošlogodišnja takmičenja, ali to nas nije obeshabrilo da se posvetimo novim izazovima. Trenutno radimo na izradi dva projekta za sezonu 2021. Reč je o prvoj električnoj formuli u istoriji tima i devetom po redu trkačkom bolidu sa SUS motorom.

 

 

Da je reč o velikom izazovu govori i činjenica da „Drumska Strela” u ovoj sezoni broji više od 100 studenata sa čak osam fakulteta Univerziteta u Beogradu. Pored akademaca Mašinskog fakulteta u projektima učestvuju i njihove kolege sa Tehnološko-metalurškog, Elektrotehničkog, Ekonomskog, Arhitektonskog i Pravnog fakulteta, kao i Fakulteta organizacionih nauka i Vojne akademije.

 

Početkom januara tim je završio projektovanje i dizajn svih podsistema. Primenom najinovativnijih konstruktorskih i tehnoloških rešenja znatno su poboljšane performanse vozila sa SUS motorom.

Kada je reč o šasiji i oslanjanju, ne samo da je izmenjen kočni disk, nego je promenjena i kinematika pedale kočnice, a skraćen je i hod pedale gasa. Na pogonu vozila urađene su izmene na izduvnom podsistemu i sistemu za hlađenje motora.

 

Tim za aerodinamiku i dizajn trenutno radi na ručnoj obradi medijapanskih kalupa za izradu prednjeg i zadnjeg krila C vozila, kao i na optimizaciji drugih, kompleksnijih, delova aeropaketa. Kada aeropaket bude kompletno završen, slede testiranja na stazi.

Aktivno radimo i na pripremi za statičke discipline. Sređuju se izveštaji, rade analize i simulacije. Kao alate koriste softverske pakete za strukturalne i termodinamičke analize, kao i softvere za ispitivanje dinamike i kinematike sistema vozila. Tim istovremeno radi i na detaljnom planu ispitivanja vozila na stazi.

Kada je reč o elektro formuli akcenat je stavljen na beskompromisnu pouzdanost i bezbednost vozila. „Primenili smo niz sofisticiranih i inovativnih rešenja, a glavna inovacija je monokok šasija, koja će u velikoj meri doprineti poboljšanju aerodinamičkih i dinamičkih performansi vozila”, kaže Bogdan – vođa tima.

 

Dinamiku vozila dodatno poboljšava i pogon na sva četiri točka. To omogućava nezavisno upravljanje svakim točkom ponaosob, a ceo sklop je smešten u felnu od 10 inča. Vozilo će energijom snabdevati litijum polimerske baterije, što teorijski omogućava da elektro formula dostigne brzinu od 100 km na sat  za 2.5 sekunde.

Prethodnih meseci, deo tima za elektroniku zadužen za hardver radio je na dizajnu i izradi štampanih pločica (PCB-ova) koje će biti korišćene u elektro formuli. Poseban akcenat je stavljen na sigurnosno kolo u vozilu. Deo tima zadužen za softver radi na razvoju aplikacija za akviziciju i obradu podataka koji će se bežičnim putem dobijati od vozila u realnom vremenu.

Ove godine tim je svoje električno vozilo kvalifikovao na čak tri takmičenja u Italiji, Mađarskoj i Hrvatskoj. Vozilo sa pogonom na SUS motor dobiće priliku da se dokaže na stazama u Mađarskoj, Italiji, Hrvatsko i Austriji.

Veoma smo zahvalni kompaniji ZF Srbija, koja je generalni sponzor ovog projekta. Takođe, bez nesebične pomoći i saradnje sa kompanijama Tenfore, Slovas, Energize, Emil Frey Mercedes-Benz, D Express, 3D Republike, Bosch-a, RoTech-a, CIAH-a i mnogih drugih ovaj projekat ne bi mogao da bude realizovan.

 

Formula student tim „Drumska Strela“ ima i veliku podršku Univerziteta u Beogradu. Svih ovih godina Univerziet je imao razumevanja za naše ideje i projekte. Nedavno smo imali priliku da članovima Senata BU predstavimo ovogodišnji projekat. Daćemo sve od sebe da opavdamo ukazano poverenje i s ponosom predstavljamo Beogradski univerzitet na predstojećim takmičenjima.