Svakoj osobi koja iole prati i voli auto-moto sport, Silverston predstavlja “sveto mesto” na koje želi da ode i iskusi tu atmosferu. Članovi tima su imali priliku u julu 2019. godine da predstavljaju idejni koncept prve električne formule, na mestu koje ima veliki istorijski značaj za Formulu 1, a njihov put do Engleske kao i samo takmičenje je ostavilo jake utiske.
Ono što je malo poznato široj javnosti je da su članovi na put pošli sopstvenim prevozom, u dva kombija, a put je trajao celih 36 sati. Stounhendž, Oksford i pogled na bele stene Dovera prilikom prelaska kanala Lamanš je nešto što će, kako kažu, pamtiti zauvek.
“Vožnja u Engleskoj je bila izazov za nas jer nismo navikli da vozimo sa leve strane, tako da smo svi u kombiju budno pratili put. Jedan od razloga zašto smo došli dan ranije na takmičenje je bila mogućnost da vidimo Formulu 1 na stazi pred takmičenje, i uz dovitljivost kolega iz tima smo uspeli da stignemo na stazu. Pored samog takmičenja, najveći utisak je ostavilo kampovanje na golf terenu, na 10 minuta od Silverston staze gde smo imali priliku da čujemo zvuke Formule 1 i vidimo Red Bull i Williams tim za vreme njihovog treninga, a to je bio zaista neopisiv osećaj.
Organizacija takmičenja je bila izvanredna, tim sudija sastavljen od vrhunskih stručnjaka je postavljao odlična pitanja, a sistem bodovanja je bio dobro definisan i transparentan. Rezultati koje smo osvojili u statičkoj disciplini Odbrane troškova je bio više nego zadovoljavajući jer smo bili na drugom mestu, a u ukupnom plasmanu smo završili četvrti.”, prisetio se Nikola, tadašnji vođa tima koji je branio troškove i dizajn.
“Došli smo sa ciljem da potvrdimo dobar rezultat postignut samo nedelju dana ranije u čuvenoj Katedrali – Assenu, gde smo ostvarili 5. mesto u odbrani biznis plana. Veliko oduševljenje je ostavila zgrada ukrašena muralima čuvenih britanskih vozača, poput Stirlinga Mosa, Najdžela Mensela, Džima Klarka, Džejmsa Hanta i Džensona Batona. Sa odbrane biznis plana poneli smo neverovatno iskustvo i sugestije za poboljšanja, kao i želju da se jednog dana ponovo nađemo na asfaltu Silverstona.” naveo je Aleksandar, vođa tima za marketing i sponzorstva, koji je tada branio biznis plan.

Ovo takmičenje je među omiljenima mnogim članovima koji su imali priliku da učestvuju, a najlepše uspomene definitivno su ostavile anegdote koje su doživeli. Stefan, član marketinga koji je bio zadužen za odbranu biznis plana, prisetio se večeri kada je većina bila u Oksfordu: “Mrva, Aleksandar i ja smo to veče proveli družeći se a ujedno smo upoznali najviše drugih timova jer su svi od nas tražili pomoć pri paljenju vatre, što je jedino našem timu pošlo za rukom posle kiše.”
Tim je imao priliku da se upozna sa britanskim stilom Formula Student vozila, koji je karakterističan samo za njih i razlikuje se od ostalih. Iskustva drugih timova umnogome su doprinela u rešavanju problema, jer su pripremili naš tim na nepredvidive situacije koje mogu da nastanu.

Lepih uspomena sa Silverstona prisetili su se i naši alumni članovi, koji su davne 2011. godine branili idejni koncept vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Još uvek se u timu prepričava kada su momci dobili veliki aplauz od sudija, jer su se po pristizanju na Silverston odmah presvukli u timske košulje i stali pred sudije da odbrane inženjerski dizajn, s obzirom da su kasnili nekoliko minuta, a prethodno su putovali 24 sata bez stajanja od Srbije do Engleske. Još jedna od anegdota koju pamte je i momenat kada su članice tima koje su branile biznis plan, u pokušaju da dodatno impresioniraju sudije, izjavile da će prva srpska formula imati parking senzore, što je donelo zavidan broj poena zbog duhovitosti. U sveukupnom plasmanu, tim se našao na 3. mestu i ubrao pohvale od sudija što je bio dodatni podstrek da dogodine provozaju prvu formulu sa motorom SUS na Silverstonu.